HISTORIE

 

Záliba v historických automobilech a motocyklech provází už tři generace rodiny Pakandlů. Jak to všechno začalo a jaké překážky bylo nutné překonat, se dozvíte na následujících řádcích.

 

Nesplněný životní sen

Láska k motorům byla dána do vínku nejprve Františku Pakandlovi narozenému 22. 9. 1913 (Byšice). Nejstarší ze tří pokolení Františků se vyučil strojním zámečníkem a od roku 1938 působil v proslulé firmě Aero Praha. Během 2. světové války ho však osud zavál jiným směrem a až do roku 1945 pracoval na dráze. V roce 1946 si František Pakandl otevřel soukromou autodílnu. Dobře prosperovala a dokonce v ní zaměstnával učně, kteří u něj získali výuční list. Nepříjemný obrat nastal v roce 1957, kdy byla provozovna zabrána bolševiky. Psychicky zlomený František Pakandl se z obrovské křivdy a ztráty vlastní autodílny nemohl vzpamatovat. Nakonec skončil v léčebně dlouhodobě nemocných. Po návratu do reálného života nastoupil do JZD a poté se stal zaměstnancem místní továrny Vitana Byšice, v níž pracoval až do penze. Teprve pak nastala doba, kdy se mohl věnovat své celoživotní lásce – motorkám a jejich renovaci. Neuskutečněným přáním ale zůstala renovace automobilů, na niž neměl v té době dostatek finančních prostředků. Svůj velký sen si tak během života splnit bohužel nestihl!

 

Od motocyklů k automobilům

Dne 2. 8. 1943 v Poříčí nad Sázavou přišel na svět druhý z Františků, který zálibu v motocyklech a také automobilech zdědil po svém otci. František Pakandl se vyučil automechanikem v Kladně a po absolvování základní vojenské služby v roce 1964 nastoupil do ČSAO Mělník. O dva roky později přijal zaměstnání na pozici automechanik v mělnické Mototechně a poté zakotvil v Místním hospodářství Byšice. Zároveň ve volném čase opravoval automobily v dílně svého otce, za jeho vydatné spolupráce. Po změně režimu se rozhodl podnikat, v roce 1995 si vzal úvěr a jako jeden z prvních podnikatelů otevřel soukromou čerpací stanici TCP (v provozu je dodnes). Po celou dobu se intenzivně věnoval renovacím motocyklů a o něco později přešel k historickým automobilům. Bohužel až po smrti svého otce – sen, který se synovi podařilo splnit, byl otci odepřen.

 

Nejmladší z rodu Pakandlů

Historické vozy učarovaly i vnukovi, který se narodil 10. 7. 1965 v Mělníku. Křestním jménem také František se vyučil v oboru mechanik – seřizovač NC strojů v národním podniku PAL Praha Kbely. Po absolvování základní vojenské služby (1986) nastoupil František Pakandl do podniku v pražských Kbelích, v němž získal výuční list. V roce 1988 se stal zaměstnancem Vitany Byšice a od roku 1989 se při zaměstnání věnoval podnikatelské činnosti. V roce 1995 společně se svým otcem otevřel čerpací stanici TCP Byšice. Od roku 2005 až doposud je jeho profesí renovace historických automobilů.

 

Pakandl.cz – tradice, zkušenost a láska k historickým vozidlům či motocyklům.

Máte-li zájem o pronájem historických vozů, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat.

490N2M.jpg491MjV.jpg492OTd.jpg493NWY.jpg

  • ZÁZEMÍ A ZKUŠENOSTI S RENOVACÍ 3. GENERACE - PRECIZNÍ A STYLOVÉ RENOVACE - HISTORIE - INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
  • ZÁZEMÍ A ZKUŠENOSTI S RENOVACÍ 3. GENERACE - PRECIZNÍ A STYLOVÉ RENOVACE - HISTORIE - INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
  • ZÁZEMÍ A ZKUŠENOSTI S RENOVACÍ 3. GENERACE - PRECIZNÍ A STYLOVÉ RENOVACE - HISTORIE - INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
  • ZÁZEMÍ A ZKUŠENOSTI S RENOVACÍ 3. GENERACE - PRECIZNÍ A STYLOVÉ RENOVACE - HISTORIE - INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
  • ZÁZEMÍ A ZKUŠENOSTI S RENOVACÍ 3. GENERACE - PRECIZNÍ A STYLOVÉ RENOVACE - HISTORIE - INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP